Viatge al Marroc, 2n de TIS.

Aquest dimarts hem iniciat un viatge a Fes (El Marroc) amb l’Associació AVENIR. Vam sortir de Cardedeu a les 15h, havíem de ser  a l’aeroport 3h abans!! Vam haver de passar uns quants controls fins que no vam poder pujar a l’avió. Sortosament vam sortir a l’hora prevista…
Un cop a Fes ens estava esperant en Youness (el nostre contacte) i 4 persones més i dues furgonetes per traslladar-nos fins al RIAD (antic petit palauet de persones adinerades que s’han reconvertit en allotjaments per gent de fora) de “La casa Española” on ja ens esperaven per fer-nos la benvinguda amb el te típic i unes pastes. Vam sopar amb ells i vam ballar una estona… Ens van posar el repte d’aprendre 25 paraules àrabs añ final de la nostra estada.
Dimecres al matí vam fer una visita cultural per la Medina amb un guia oficial. Vam aprendre moltes curiositats de la cultura musulmana i d’aspectes comuns amb nosaltres.
A la tarda vam visitar el centre de dones de la ciutat, una visita que a molts de nosaltres ens costarà oblidar. Després de presentar-nos el servei per part de la coordinadora van venir dues dones a explicar-nos la seva història en primera persona. Ens va transmetre com ha  estat capaces de superar el dolor i fer de la seva experiència una lluita pels drets de les dones. Actualment aquestes dones ajuden a les víctimes de violència de gènere. Va ser un relat MOLT colpidor…
Al vespre vam fer una posada en comú del que haviem viscut.
Ahir dijous a primera hora vam anar a visitar els jardins de la medina nova i les seves set portes. Després vam anar a veure als infants amb diversitat funcional i vam estar ballant i cantant amb ells una bona estona. Després la coordinadora ens va explicar el funcionament del servei i vam constatar que les condicions socials de les persones amb discapacitat és molt diferent a la de casa nostra…
Després de dinar vam anar a visitar una farmàcia típica i ens van explicar la utilitat d’alguns productes remeiers autòctons.  En acabar vam anar al mirador de la medina a fer unes dinàmiques musicals  i a ubicar les diferents mesquites. El paisatge de nit era espectacular. Vam sopar per la medina.
Avui divendres estem a punt de sortir cap a una Sinagoga i després anem a veure el centre de Joves en risc social. Després tenim previst anar a un Hammam i després ens faran tatuatges amb Henna. Ja veureu els resultats…