Notícies des de Sardenya!

Bona nit famílies!

Ja estem acabant el tercer dia de l’intercanvi i l’experiència està essent molt positiva.

recepcio-pigliariDilluns els companys sards ja ens esperaven a l’aeroport i ens van acompanyar al seu institut, l’Alfieri, on els seus pares i la directora de l’Institut juntament amb alguns professors ens van donar la benvinguda i ens van oferir un berenar. En Francesc C. i jo mateixa vam tenir l’oportunitat de parlar amb algunes famílies sardes i estaven molt contentes de l’experiència que havien viscut els seus fills a Cardedeu, tenien moltes ganes de rebre’ns i que la nostra estada a l’illa anés igual de bé.

Ahir vam ser rebuts pel Sr. Pigliaru, cap de la Regione di Sardegna (el Puigdemont sard) a qui vam explicar el nostre projecte i ens va desitjar una bona estada a l’illa. Ens va convidar a pujar a la terrassa de la seu de la Regione des d’on hi ha una vista espectacular de la ciutat i a un petit piscolabis. Ens van regalar a cadascun dels alumnes i professors sards i catalans un usb amb el logo de la Regione di Sardegna.

Després vam visitar la seu de l’ajuntament de Cagliari. Ens va rebre una persona que forma part de l’equip de govern del Comune i ens va ensenyar les principals estances de l’ajuntament.

parcDesprés de dinar vam visitar el Museu Arqueològic on les guies ens van explicar els orígens de l’illa, els primers assentaments que es coneixen de l’illa i com vivien i sobretot, vam descobrir els Gegants de Mont’e Prama. Un seguit d’escultures nuràgiques, originàries o associades als nurags, en sard nuraghe, que són unes construccions de l’edat de bronze exclusives de l’illa de Sardenya (semblants als talaiots de les balears) i que han donat nom a una civilització, la Cultura dels nurags. Es tracta d’unes 25 escultures trobades fins al moment, d’uns dos o dos metres i mig que simbolitzen guerrers i que serien anteriors fins i tot als curos de l’antiga Grècia. Realment espectaculars.

Tant la tarda de dilluns com la de dimarts els vostres fills es van organitzar i van quedar a casa dels companys sards alguns, d’altres van anar de shopping… la primera nit una bona part de les famílies van sopar amb els nois i noies junts…. Realment l’acollida ha estat molt bona els nois sards van arribar molt agraïts de Cardedeu.

Avui hem visitat el municipi de Laconi, on hi ha les restes del castell dels Aimerich i abans dels Castellví i el seu palau. Al voltant d’aquest castell hi havia tota una reserva de caça que actulalment és un parc preciós, amb rierols i cascades, arbres centenaris, alguna espècia que els propis Aimerich van portar a l’illa i que s’ha mantingut… Hem vist les restes del castell, que es va cremar, hem dinat al parc i a la tarda hem visitat la planta noble del palau dels Aimerich i la seu del Museu dels Menirs que hi ha al mateix palau, realmet extraordinari.

Demà estarem per Càller, si el temps ho permet dinarem a la platja i a la nit tenim soparet de comiat i divendres treball comú a l’escola per acabar de parlar del tema identitat comuna. Un parell de dies intensos….

Seguirem informant famílies…. Records des de Sardenya!